بار ترافیکی در تهران در حال شکل گیری است/حق تقدم در میادین با کیست؟  

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت:بار ترافیک در بزرگراه‌های همت، چمران، آبشناسان، شیخ فضل الله، یادگار امام (ره) و محمد علی جناح شروع شده و در حال شکل گرفتن است.  

سرهنگ علی اصغرشریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه زنده شهر امن  گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران بودیم.

او افزود: ترافیک در بزرگراه‌های همت، چمران، آبشناسان، شیخ فضل الله، یادگار امام (ره) و محمد علی جناح شروع شده و در حال شکل گرفتن است.  

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ  ادامه داد: همچنین بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج، آزادگان، بابایی، نیروی زمینی، شهید سلیمانی، صیاد، زین الدین، امام علی (ع)، علامه، جانبازان، بزرگراه لشگری و رسالت نیز در حال شکل گیری و پر تراکم است.  

او افزود: بر همین اساس آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر روان و خلوت، آزادگان خلوت و روان، آبشناسان به شرق سنگین، علامه شقایق روان و در حال حرکت، شیخ فضل الله پل یادگار سنگین، بابایی نیروی زمینی روان و در حال حرکت، زین الدین نیمه سنگین و رسالت نیز از پل سید خندان سنگین است.  

سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر و عرض کم پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.  

او بیان کرد: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده بمنظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در تردد‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت نمایند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور کند.  

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از عابرین پیاده خواست حتما به چراغ عابرین پیاده در حین تردد‌های خود از معابر و تقاطع‌ها توجه داشته باشند و اگر چراغ آنان قرمز بود حتما صبرکرده تا چراغ سبز گردد و آنگاه از محل عبور نمایند. همچنین رانندگان خودروی خود را قبل از خط کشی عابر متوقف کرده تا عابرین بتوانند به سلامت از گدذرگاه عبور کند.  

او گفت: حق تقدم عبور در میادین با خودرویی است که در میدان حضور دارد یعنی اگر خودرویی تازه وارد میدان می‌شود باید حق تقدم عبور را راعیت کرده و اجازه تردد را به خودرویی که از قبل داخل میدان بوده بدهد تا تصادفی اتفاق نیافتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اونی که وارد میدون میشه
آخرین اخبار